Z LEHU DO MANALI
Droga z Lehu do Manali, otwarta dla turystów zagranicznych zaledwie w 1989 r., od samego początku stała się najczęściej używaną trasą. Powodem jej popularności jest z pewnością fakt, że prowadzi przez sięgającą 5328 m przełęcz Taglang, co daje jej miano drugiej co do wysokości drogi samochodowej na świecie.
Autobusy kursują tędy tylko w sezonie letnim (patrz: Połączenia w rozdziałach Leh \Manali). Droga liczy 485 km, ale tylko połowa tego odcinka jest pokryta asfaltem. Turystów czeka zatem niezbyt wygodna jazda, szczególnie gdy przypadło im siedzenie z tyłu autobusu.
Przełęcz Taglang La
Droga prowadząca do przełęczy (5328 m) jest bardzo wyboista. W pobliżu znajduje się niewielka świątynia. Znużeni podróżą turyści mogą napić się herbaty w państwowej herbaciarni. Stoją tu jeszcze dwie budki. Umieszczone na nich napisy: Ladies Urinal i Gents Urinal jasno informują o ich przeznaczeniu.
Obóz Pang
W namiotach, ustawionych nad rzeką poniżej przełęczy, mieści się kilka restauracji. Kierowcy autobusów często organizują tu postój i wtedy turyści mają okazję do zjedzenia obiadu. Danie składające się z ryżu, dlial i warzyw kosztuje 20 INR. Za butelkę wody mineralnej płaci się dwa razy więcej niż w Lehu czy Manali. Po godzinie jazdy znajdziemy się w położonym nad rzeką kempingu turystycznym (Tourist Camp), prowadzonym przez J&K
Przełęcz Laćlung La (Lachlung)
Drugą co dowysokości przełęcząna trasie z Lehu do Manali jest Laćlung, licząca 5065 m.
Sarću (Sarchu)
Sarću leży za granicą stanu Himaćal Pra-deś. Turyści podróżujący autobusami najczęściej nocują w tutejszym Tourist Camp prowadzonym przez Himachal Tourism. Ceny noclegów są tu jednak wyjątkowo wygórowane. Za łóżko w namiocie płaci się niebagatelną sumę 80 INR. Za 30 INR można tu również kupić wegetariańskie thali. Obsługa nie wydaje rachunków, więc nie trudno się domyślić, gdzie trafiają zostawiane przez turystów pieniądze. Choć kierowcy z pewnością będą się temu sprzeciwiać, noc można też spędzić w autobusie. W znajdującym się 100 m dalej namiocie restauracyjnym jedzenie jest o wiele tańsze. Jeśli turysta ma własny śpiwór, obsługa pozwala na przespanie się w kącie namiotu.
Bharatpur
Tę niewielką osadę zamieszkiwali niegdyś robotnicy drogowi. Do dziś zachowały się tylko dwa namioty restauracyjne. Lepszy jest Dhaba Himalaya.
Przełęcz Baralaća La
Przełęcz (4883 m) sąsiaduje z Bharapturem. Po prawie godzinie dojdziemy do punktu kontroli policyjnej w Patsio.
Darća (Darcha)
W tej niewielkiej osadzie, leżącej nad rzeką Cenab, znajduje się aż sześć restauracji.
W Dźispie (Jispa), tuż za Darćą, stacjonuje I wojsko.
Z Kejlongu (Keylong) do Manali
Pierwszym większym miastem na trasie z Lehu jest Kejlong, administracyjna sto-; lica okręgów Lahaul i Spiti. Kejlong jest przede wszystkim doskonałą bazą turystyczną na wyprawy w góry. Więcej informacji na ten temat podajemy w rozdziale Himaćal Pradeś. Warto wybrać się do wodospadów w Kosarze, skąd droga prowadzi przez przełęcz Rohtang (3978 m) i dalej w dół do Manali.